Aktualności
11/11 2019

Naturalne sposoby na odporność

Ludzie już w prehistorii walczyli z chorobami bez dostępu do aptek, z pomocą przyszły rośliny, zioła czy substancje naturalnie występujące w przyrodzie. Matka Natura już dawno wymyśliła wiele sposobów: jak w naturalny i niekosztowny sposób podnieść naszą odporność.

 

A jak to zrobić, co zjeść ? O tym w dzisiejszym poście:

 

 

1. Produkty bogate w witaminę C

Jak wiemy owa witamina jest doskonałym przeciwutleniaczem. Eliminuje wolne rodniki, które przyczyniają się do powstawania wielu schorzeń między innymi tych ze strony układu nerwowego. Duże jej ilości występują w papryce, 100g zawiera 144 mg, a z owoców króluje czarna porzeczka ma 182,2 mg. Ponadto witaminę C znajdziemy w natce pietruszki, brukselce, brokułach, kiwi 
i pomarańczach.

 

2. Produkty obfitujące w siarczki organiczne

Mowa tu oczywiście o warzywach cebulowych. Zaliczmy do nich cebulę, czosnek, por oraz szczypiorek. Zawiera związku hamujące rozwój bakterii i niszczące ich ścianę komórkową.

 

3. Produkty bogate w cynk

Cynk jest składnikiem wielu enzymów m.in. odpowiadających za gojenie się ran 
i przeciwutleniających. Wspomaga układ odpornościowy uczestnicząc w pobudzaniu limfocytów T. Limfocyty T są składnikami komórkowej odpowiedzi odpornościowej, bronią organizm przed wnikaniem i namnażaniem się drobnoustrojów. W cynk bogate są pestki dyni, ostrygi, pieczywo razowe, jaja, wątróbka oraz kasza gryczana.

 

4. Kiszonki – po szczegółowe informacje zapraszam do kolejnego wpisu.

 

5. Witamina D – więcej o niej pod adresem https://www.klinikadiet.pl/aktualnosci/19/dlaczego-warto-suplementowac-witamine-d-/

 

6. Ryby morskie

Są źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Redukują one reakcje zapalnie w Naszym organizmie, przez regulacje wytwarzania cytokin. Dodatkowo chronią nNsze ciało przed infekcjami oraz udowodniono, że zmniejszają ryzyko występowania chorób autoimmunologicznych. A w jakim rybach je znajdziemy ? Przede wszystkim: śledź, makrela, tuńczyk, sardynki.

 

7. Mleczne produkty fermentowane

Zawierają pożyteczne bakterie fermentujące, które zasiedlają nasze jelita i zmniejszają ilość „złych kuzynek” odpowiedzialnych, za bóle brzucha, a nawet infekcje czy stany depresyjne. Warto sięgnąć po kefiry, maślanki i jogurty. Sprawdzajmy na opakowaniu jaki szczep zawierają i czy dokładnie jest podana jego nazwa.

 

Filip Korbecki


Opublikował:
Marta Urbańska
Wstecz

Bezglutenowe pyszności dla osób z celiakią.


Odchudzanie w siedzącym trybie życia.


Dieta na poprawę humoru


Sklep online z diatami
Kilka słów o mnie...

Z wykształcenia jestem psychodietetykiem oraz magistrem dietetyki klinicznej. Zamiłowanie do kulinariów i świadomość związków jedzenia ze zdrowiem uzmysłowiły mi, że chcę związać swoje życie zawodowe właśnie z tą dziedziną.
Swoje doświadczenie i wiedzę czerpałam nie tylko od wykładowców akademickich, ale także przy okazji praktyk odbywanych w szpitalach. Uczestniczyłam w szkoleniach na temat zaburzeń odżywiania i kompulsywnego objadania oraz w innych ogólnopolskich konferencjach dietetycznych...

Polub mnie na FaceBook
Instagram
Odwiedź mnie na YouTube