Aktualności
04/03 2020

Co jeść aby się rozgrzać?

1.Kasza gryczana

Posiada zdolność gromadzenia w sobie ciepła. Od wieków podawana była na chłopskich stołach zimą. Jest to doskonałe źródło błonnika, który reguluje perystaltykę jelit i daje uczucie sytości. Zawiera sporo węglowodanów złożonych, które dostarczą energię na większą ilość godzin. Ponad to znajdziemy w niej magnez, żelazo czy kwas foliowy.

 

2.Kardamon, cynamon, chilli

To doskonałe dodatki do zimowych i jesiennych wypieków, ale także do owsianek, kaw czy herbat. Ich działanie rozgrzewające opiera się na występowaniu specyficznych substancji, które oddziałują na tkanki organizmu i przyspieszają ich naturalną produkcję ciepła. Dodatkowo przyprawy te działają antybakteryjnie. Zapobiegają rozwojowi chorobotwórczych drobnoustrojów. Rzucie kory cynamonowej czy kardamonu pomaga w walce z próchnicą.

 

3.Jarmuż

Chińska medycyna uznaje to warzywo z rodziny kapustowatych za jedno z najbardziej rozgrzewających na świecie! To skarbnica błonnika, witamin czy sulforafanu, czyli związku stymulującego wytwarzanie przez organizm enzymów przeciwnowotworowych.

 

4.Płatki owsiane

Owsianka to idealna propozycja na zimowe śniadania. Przygotowana na gorąco zapewni uczucie ciepła przed długie godziny. Produkt ten to też dodatkowa porcja błonnika i węglowodanów złożonych.

 

5.Imbir

Właściwości rozgrzewające i piekący, lekko gorzki smak zawdzięcza substancjom żywicowym m.in. gingerolowi i zinferonowi. Przyspiesza on krążenie krwi, a także działa antybakteryjnie i bakteriostatycznie. Warto pamiętać, że nie jest on polecany osobom z nadciśnieniem.

 

Filip


Opublikował:
Marta Urbańska
Wstecz

Bezglutenowe pyszności dla osób z celiakią.


Odchudzanie w siedzącym trybie życia.


Dieta na poprawę humoru


Sklep online z diatami
Kilka słów o mnie...

Z wykształcenia jestem psychodietetykiem oraz magistrem dietetyki klinicznej. Zamiłowanie do kulinariów i świadomość związków jedzenia ze zdrowiem uzmysłowiły mi, że chcę związać swoje życie zawodowe właśnie z tą dziedziną.
Swoje doświadczenie i wiedzę czerpałam nie tylko od wykładowców akademickich, ale także przy okazji praktyk odbywanych w szpitalach. Uczestniczyłam w szkoleniach na temat zaburzeń odżywiania i kompulsywnego objadania oraz w innych ogólnopolskich konferencjach dietetycznych...

Polub mnie na FaceBook
Instagram
Odwiedź mnie na YouTube